Handige tips voor het thuiszitten

Allereerst hopen wij dat het goed met jullie gaat en jullie gezond zijn. Zoals jullie ongetwijfeld weten zijn alle bibliotheekvestigingen voorlopig gesloten.

De sluiting van de scholen en bibliotheken betekent ook dat de leesconsulenten tot en met de meivakantie niet naar de scholen komen. Om jullie toch te helpen geven we in deze blog handige tips en informatie.

Online theatervoorstellingen

Elke dag staat een nieuwe gratis theatervoorstelling klaar op de site van de theaterkrant. Zoals Wij gaan op berenjacht voor 4+ of Het verhaal van de getallen voor 8+. Bij elke voorstelling staan suggesties om er thuis verder mee aan de slag te gaan.

'Jij bent een kunstenaar'

Omdat het Alles is Kunst-festival niet door kon gaan heeft Lemniscaat samen met Bibliotheek Rotterdam en diverse Rotterdamse kunstinstellingen een online alternatief bedacht. Kinderen tot en met 12 jaar worden wekelijks uitgenodigd om een kunstwerk te maken. Hiermee maken ze kans op een kinderkunstboek. Meer informatie: jijbenteenkunstenaar.nl

ThuisBieb

Via de ThuisBieb-app zijn 100 e-books voor iedereen beschikbaar – ook voor mensen die géén lid zijn van de bibliotheek. De brede selectie bevat voor elk wat wils: van spanning tot chicklit en van literatuur tot informatief.De jongere lezer vindt in de app naast bekende titels als Stuntvlogger Sam van Jelmer Jespen, ook bijzondere boeken als Toverhanden van Chris Winsemius, Alaska van Anna Woltz, Trinkets van Kirsten Smith en Dit is hoe het ging van Astrid Boonstoppel.
Klik hier om de app te downloaden.