Gastcollectioneurs geven tips in 'De keuze van'

Bibliotheek Rotterdam vindt het belangrijk dat inwoners meedenken over de collectie. Daarom introduceren we gastcollectioneurs: Rotterdammers kunnen tips, inspiratie of ideeën geven over de boeken in hun bibliotheek.

Bibliotheek Rotterdam is er voor alle Rotterdammers en vindt het belangrijk dat zij kunnen meedenken over de boeken in hún bibliotheek. We zijn nieuwsgierig naar de mening van de stad, willen inwoners meer betrekken bij de collectie en ons laten verrassen door nieuwe inzichten.

De keuze van…

Daarom introduceren we De keuze van waarin gastcollectioneurs tips geven waarmee de collectie kan worden aangevuld. Met De keuze van kunnen Rotterdammers even in de huid van de bibliothecaris kruipen. Zij delen hun tips, ideeën of inspiratiebronnen voor de collectie. Óf ze hebben veel kennis over een bepaald onderwerp of zijn op hun vakgebied een voorbeeld voor anderen. Als gastcollectioneur geven ze bijvoorbeeld tips voor boeken over een bepaald thema. Maar het kunnen ook boeken, films, gedichten of kunstwerken zijn die inspirerend of belangrijk waren in hun leven.

Groene boeken

We trappen af met de keuze van Jenny. Zij is aanjager bij Guerrilla Gardeners, bioloog en expert in duurzaamheid. Voor de expo Rotterdam wordt groen! vroegen we haar de collectie aan te vullen met ‘groene’ boeken. Boeken over tuinieren, duurzaam leven, vergroening en klimaatverandering. Haar tips lees je in de blog: De keuze van... Guerrilla Gardener Jenny.

Samen bouwen

Elke Rotterdammer is welkom om tips te delen en mee te denken over de collectie. Aanschaftips geven kon al een hele tijd: met het formulier voor aanschaftips geef je eenvoudig door welk boek je mist in de bibliotheek. Heb jij veel kennis over een bepaald onderwerp of genre en deel je graag je tips voor de collectie? Dan kun je vanaf nu ook een mail sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.. De bibliothecaris bekijkt dan of de tips passen in de collectie van Bibliotheek Rotterdam. Samen bouwen we de collectie!