De keuze van... Guerrilla Gardener Jenny

In De keuze van kruipen Rotterdammers tijdelijk in de huid van de bibliothecaris. Zij delen hun tips, ideeën of inspiratiebronnen voor de collectie. Óf ze hebben veel kennis over een bepaald onderwerp of zijn op hun vakgebied een voorbeeld zijn voor anderen. Als gastcollectioneur geven ze boekentips waarmee de collectie van Bibliotheek Rotterdam wordt aangevuld. Elke Rotterdammer kan meedenken over de collectie.

Cerian ‘Jenny’ van Gestel is bioloog met onder andere een achtergrond in communicatie. Na jaren voor diverse goede doelen te hebben gewerkt waar ze campagnes organiseerde, is ze nu aanjager bij Guerrilla Gardeners. Daar zet zij zich fulltime in om mensen te inspireren hun buurt groener te maken. Dit doet zij onder andere met haar boek Guerrilla Gardening waar je als lezer de basis leert om te tuinieren buiten de grenzen van je eigen tuin.

In het kader van de expo Rotterdam wordt groen! vroegen we Jenny als bioloog en expert in duurzaamheid om de collectie van de bibliotheek aan te vullen met haar eigen selectie boeken. Ze koos een twintigtal boeken over vergroening, tuinieren, duurzaam leven, de relatie van de mens met de natuur en klimaatverandering, waarvan er hieronder tien uitgelicht worden.

De keuze van Jenny

Ook in de gastcollectie van Jenny:

Sapiens van Yuval Noah Harari, Hoe gaan we dit uitleggen van Jelmer Mommers, Het verborgen leven van bomen van Peter Wohlleben, De oase van Simon Hureau, De eik was hier van Bibi Dumon Tak, Stadsflora van de Lage Landen van Ton Denters, Planten van hier van Henny Ketelaar, How to talk about climate change in a way that makes a difference van Rebecca Huntley en De verborgen impact van Babette Porcelijn.

Wat is jouw keuze?

De collectie van Bibliotheek Rotterdam maken we graag voor en mét Rotterdammers. Mis je een boek in de bibliotheek? Laat het ons weten via het formulier. We kijken dan of we het boek kunnen toevoegen. Samen bouwen we de collectie!

U heeft geen naam ingevuld.
Er is geen e-mailadres ingevuld.
U heeft geen titel ingevuld.
Ongeldige invoer