Diana: ik bieb om te geven

Lezen is geweldig. Helaas zijn boeken best duur en ook niet iedereen kan zich een bibliotheekabonnement veroorloven. Zo woont er bij mij om de hoek een gezin met vier kinderen. Zij hebben het niet zo breed. Hoe fijn als ik ze dan blij kan maken met een abonnement op de bibliotheek. Zo geef ik eigenlijk twee ‘passies’. Eentje voor in de bieb. En een die gaat over een wereld vol inspiratie en informatie.

Zo relaxed

Op zaterdag ga ik altijd naar de markt en dan vind ik het heerlijk om na afloop een kop koffie te drinken en de bibliotheek in te gaan. Gewoon even kijken wat er allemaal gebeurt en of er binnenkort misschien weer iets leuks te doen is. De sfeer is zo relaxed. Vaak ga ik lekker even zitten met een tijdschrift. De 'Linda' ofzo. Die is in de winkel harstikke duur. En als je hem uit hebt, doe je er niks meer mee en gooi je hem vaak toch weg. In de bieb is ie gewoon gratis te lezen.

Behoorlijk druk

Romans lees ik ook. Niet heel vaak en ik doe er ook best lang over want ik ben behoorlijk druk. Maar de boeken van Griet op de Beek vind ik geweldig. Mijn favoriet is haar allereerste boek ‘Vele hemelen boven de zevenden’. Wat heb ik daar van genoten. Ze schrijft op een manier die me echt raakt. Binnenkort begin ik aan ‘Gij nu’. Ik ben erg benieuwd of ik die ook zo mooi ga vinden.

Lekker lang rondkijken

Met de kleinkinderen ga ik ook graag naar de bibliotheek. Ik pas vaak op ze en dan vinden we het leuk om met z’n drieën lekker lang rond te kijken. Dan nestelen we ons lekker in de voorleeshoek en lees ik ze een spannend verhaal voor. Daar geniet ik zelf ook echt heel erg van. En daarna natuurlijk boeken uitkiezen voor thuis. Daar doen we ook altijd heel lang over want ze mogen helemaal zelf kiezen. Dat is toch het allerleukst. Voorstellingen vinden we ook geweldig. In iedere vakantie is er wel iets te doen in de bieb. Voor mijn kleinkinderen is dat de normaalste zaak van de wereld. Maar niet voor dat gezin bij mij om de hoek. Je mist echt iets als je niet af en toe naar de bibliotheek kan. Zeker met kleine kinderen. Lezen draagt zo ontzettend veel bij aan je ontwikkeling. Dat gun je iedereen.

Veel van de wereld gezien

De bibliotheek verrijkt je wereld. Dat vind ik echt. Het geeft je ontspanning, je ontwikkelt je en je kunt er een heleboel informatie vinden. Zelf reis ik heel graag. Indonesië, Sir Lanka en India; samen met mijn vriend heb ik al veel van de wereld gezien. In de bibliotheek haal ik vaak een heleboel nuttige formatie over hoe het er in zo’n land aan toe gaat, wat de gebruiken zijn, hoe het eten is en waar de mooie plekjes te vinden zijn. Binnenkort willen we weer op reis. We twijfelen nog tussen Canada en Suriname. Snel maar weer eens wat reisgidsen doorbladeren in de bibliotheek.

De bieb cadeau doen?

Wil je iemand de bibliotheek cadeau geven? Je kunt kiezen uit drie abonnementen.

• Voor €12 maak je iemand bij met het Startabonnement. Hiermee maak je voordelig gebruik van onze faciliteiten. Met het Basisabonnement geef je een compleet abonnement cadeau waarmee je onbeperkt materialen leent en korting krijgt op onze activiteiten. Met het Plusabonnement lees je zorgeloos en zonder boetes!

Een cadeau-abonnement koop je in een van onze vestigingen.