Meer mogelijk in de bibliotheek vanaf 5 juni

Nu het kabinet onlangs besloot om stap 3 van het openingsplan een paar dagen eerder te zetten, kan er per zaterdag 5 juni ook weer meer in de bibliotheek. Zo gaat de Stationsbibliotheek vanaf dan weer open en kun je de Erasmus Experience en de tentoonstelling van Atlas van Stolk weer bezoeken. Ook voorleeshalfuurtjes, taalcafés, filmvertoningen in de Centrale en andere wekelijks en maandelijks terugkerende activiteiten starten langzaamaan weer op. Zo kun je vanaf 1 juli weer bij de taalcafés en digicafés terecht. Kijk voor actuele informatie over deze en andere activiteiten vanaf volgende week op: www.bibliotheek.rotterdam.nl/activiteiten.

Ontmoet Schrijvers Online

We trappen af met een heerlijke literaire avond in het Bibliotheektheater mét publiek, maar ook thuis vanaf je eigen bank kun je hierbij zijn! Schrijver Elfie Tromp spreekt op 24 juni met niemand minder dan Adriaan van Dis, Simone Atangana Bekono en Maxime Garcia Diaz. Er wordt voorgedragen en via de chat kan je jouw vragen stellen aan een van de schrijvers. Mis dit niet! Reserveer een theaterticket of een gratis livestreamticket via deze link.

Stadsondernemer 8 juli

Tijdens deze tiende editie maak je als ondernemer kennis met vijf succesvolle Rotterdamse managementboekschrijvers in gesprek over groei en innovatie in tijden van verandering. Een thema dat juist nu na ruim anderhalf jaar COVID extra van belang is. Het programma bestaat uit:

• Justin Jansen en Tom Mom, auteurs van het nummer 1 managementboek van dit moment: "Naar een gezond groeibedrijf in vijf stappen - Succesvol zijn en blijven in tijden van verandering"
  • Sylvia Vrugt, auteur van "Op koers op karakter"
  • Cor de Graag, auteur van "Ondernemers zijn net mensen"
  • Co-auteur Dorien van der Heijden van "De strategie van de Kreeft - Bouw aan echte vernieuwing"

Je krijgt elke auteur te spreken in een kleine ronde tafelsetting met 10 tot 15 andere ondernemers. Er is daarom maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Bestel je ticket dus snel via deze link.

Atlas van Stolk

Met de inhuizing van de beeldcollectie Atlas Van Stolk, staat naast taal en digitaal, ook beeldtaal centraal in Bibliotheek Rotterdam. Met zo'n 250.000 prenten, tekeningen, foto's en affiches is Atlas van Stolk één van de belangrijkste nationale beeldcollecties. Op de derde verdieping van de Centrale Bibliotheek wordt naast de Erasmus Experience een deel van deze collectie getoond, de nadruk ligt echter op het digitale educatieve project Beeldkraken. Interactieve aanraakschermtafels bevatten een ruime selectie digitale beelden die (jonge) bezoekers uitdagen kritisch naar beelden te kijken of aanleiding zijn voor een verhaal. Met de komst van Atlas Van Stolk komen woord en beeld letterlijk samen in de bibliotheek. Kom het zelf ervaren!

Meer informatie

Bekijk de actuele informatie over de coronamaatregelen op www.bibliotheek.rotterdam.nl/coronamaatregelen. De online activiteiten en e-content blijven beschikbaar via www.bibliotheek.rotterdam.nl/online.