Workshop: ontdek jouw Chinees-Indische en Ambonese/Molukse familiegeschiedenis

Van 12 juni 2024 19:00 tot 12 juni 2024 21:00

Ben je benieuwd naar je Chinees-Indische of Ambonese/Molukse voorouders, of ben je al bezig met stamboomonderzoek en heb je hier vragen over?

In deze workshop komen verschillende bronnen en online zoekmogelijkheden aan bod voor deze in Nederland ruim vertegenwoordigde groepen. Voor Chinees-Indonesische voorouders zijn belangrijke bronnen handelsdocumenten, de Indische burgerlijke stand, naturalisatiedocumenten, grafstenen en de Kong Kuan. Ambonese/Molukse voorouders kunnen worden getraceerd met onder andere militaire bronnen, migratiebronnen, kerkregisters en overgeleverde burgerlijke stand, maar ook via de familienaam. DNA en het oud-paspoort archief zijn voor beide groepen interessant.

De workshop wordt georganiseerd door de gemeente Rotterdam in samenwerking met Maarten Fornerod. Hij is expert op het gebied van Indische en Indonesische familiegeschiedenis en geeft regelmatig workshops over verschillende aspecten hiervan in binnen en buitenland. Hij is secretaris van de Indische Genealogische Vereniging en vaste columnist in Indisch tijdschrift Moesson. Daarnaast is hij werkzaam als onderzoeker op het gebied van DNA. Meer informatie over de IGV vind je op www.igv.nl.

Workshopreeks

Binnen deze reeks worden de volgende workshops georganiseerd:

• Toegang: gratis, aanmelden via Eventbrite
  • Locatie: Centrale Bibliotheek, Desideriuszaal