Erasmus Experience

erasmus

De Erasmus Experience is een permanente tentoonstelling in de Centrale Bibliotheek die leerlingen vanaf 10 jaar uitdaagt om actief na te denken over zichzelf en de wereld om hen heen, met behulp van de nog altijd relevante thema’s uit het werk van de denker en humanist Desiderius Erasmus van Rotterdam.

• De tentoonstelling prikkelt leerlingen om kritisch te denken over complexe vraagstukken en hen aan te moedigen hun eigen ideeën te vormen.
  • Leerlingen krijgen inzicht in de cultuur en geschiedenis van Europa door het werk van Erasmus te verkennen, wat hun begrip van de wereldgeschiedenis verbreedt.
  • Leerlingen nemen deel aan een actieve leerervaring terwijl ze de tentoonstelling verkennen, waardoor ze betrokken en enthousiast blijven.

De Erasmus Experience biedt docenten de kans om leerlingen aan te moedigen om te filosoferen, te begrijpen hoe ideeën de wereld vormen en een breder perspectief te ontwikkelen. Ontdek deze unieke educatieve ervaring en help leerlingen groeien in hun denkvermogen en begrip van de wereld.

[ Centrale Bibliotheek | gratis ]