De Kaft Voorbij

Veel leeskilometers maken is goed voor de taalontwikkeling, maar wist je ook dat het bij kan dragen aan je empathisch vermogen, concentrateie en probleemoplossend vermogen? Tijdens het programma De Kaft Vorbij laat de leesconsulent van Bibliotheek Rotterdam de leerlingen kennismaken met meerdere manieren om een boek te kiezen wat bij ze past. Want als je niet van lezen houdt, heb je simpelweg het juiste boek nog niet gevonden.

• Toegankelijke Leesomgeving: De wisselcollectie van 30 boeken, die twee maanden op school blijft, zorgt ervoor dat leerlingen altijd toegang hebben tot een gevarieerde selectie boeken. Hierdoor wordt het gemakkelijker dan ooit om te lezen.
  • Leesbevordering: De Kaft Voorbij draagt actief bij aan leesbevordering. Door leerlingen in contact te brengen met boeken die hen écht aanspreken, stimuleren we een liefde voor lezen die een leven lang meegaat.
  • Leesvaardigheid en Woordenschat: Lezen verbetert leesvaardigheid en vergroot de woordenschat van leerlingen, wat essentieel is voor hun academische en persoonlijke ontwikkeling.
  • Betrokkenheid en Zelfvertrouwen: Leerlingen zullen meer betrokken raken bij lezen en hun zelfvertrouwen vergroten. Door boeken te lezen die ze écht leuk vinden, worden ze gemotiveerd om meer te lezen en hun leesvaardigheid te verbeteren.

[ Op school | 1 lesuur, inclusief collectie | €130 ]

In De Kaft Voorbij, brengen we leesplezier naar leerlingen die misschien nog niet het juiste boek hebben gevonden.
Bibliotheek Rotterdam