Boekenroof

"Boekenroof!" is een opwindend educatief spel, speciaal ontworpen voor leerlingen in het voortgezet onderwijs. Tijdens dit bibliotheekbezoek gaan leerlingen in groepjes op zoek naar 10 boeken. Maar er zijn minder boeken dan groepjes. Welke teams bemachtigen de meest zeldzame boeken en behalen de meeste punten? Per boek staat een opdracht zoals het maken van een gedicht of informatie zoeken in de catalogus centraal.

• Leerlingen verbeteren hun kritische denkvaardigheden en samenwerkingsvaardigheden terwijl ze puzzels maken.
  • "Boekenroof!" creëert een meeslepende en onderhoudende leerervaring waardoor ze belangrijke zoekvaardigheden in de bibliotheek opdoen.
  • De competitie tussen groepen voegt een opwindend element toe aan het spel, waardoor de betrokkenheid van de leerlingen wordt vergroot.
  • Leerlingen leren effectief informatie te vinden, kritisch te denken en problemen op te lossen terwijl ze aanwijzingen volgen en puzzels oplossen.

"Boekenroof!" biedt een boeiende en educatieve ervaring waarin avontuur en competitie hand in hand gaan met de ontwikkeling van essentiële vaardigheden. Schrijf je klas vandaag nog in voor dit unieke avontuur in de bibliotheek!

[ Centrale Bibliotheek, Delfshaven en Zuidplein | 60 minuten | €95]

Boekenroof! staat garant voor een spannend bibliotheekbezoek waarin leerlingen moeten zoeken, samenwerken en tegen elkaar strijden. Welk groepje heeft op het eind de meest(e) zeldzame boeken bemachtigd?
Cubiss