Elfie Tromps nieuwe single ‘Vonk het Leven’ is een ode aan haar pasgeboren dochter

Met ‘Vonk het Leven’, de tweede single van het gelijknamige album, brengt Elfie een intieme ode aan haar pasgeboren dochter. Ze hoopt dat zij altijd vurig en strijdbaar in het leven zal staan. ‘Vonk het Leven’ is een protestlied van een moeder voor haar kind en een feministisch wiegeliedje ineen.

In de bijbehorende videoclip geeft Tromp zich letterlijk bloot en heft de schaamte op die nog altijd heerst rondom het postpartumlichaam; ze laat alle plooiingen, lijnen en littekens zien die bij een geboorte horen.

Luister en bekijk hier de single.

‘Vonk het Leven’ wordt in eigen beheer uitgebracht en is onderdeel van haar theatervoorstelling ‘Op de Barricade van het Hart’ die op 22 september als onderdeel van Cabarestafette in de Kleine Komedie zal spelen en volgend jaar in reprise gaat.

Over Elfie Tromp:

Stadsdichter van Rotterdam, schrijver en artiest Elfie Tromp heeft drie romans op haar naam, drie muziektheatershows en een dichtbundel. Haar werk werd meerder malen genomineerd voor literaire prijzen en heruitgegeven als Grote Lijster.

Voor haar laatste show ‘Op de Barricade van het Hart’, schreef zij nieuwe protestliederen samen met oa de leden van punkband Hang Youth (het lied: Zonder Pedofielen geen Popmuziek), Sven Ratzke, Flip Noorman en Eva van Manen. Deze vormen de basis voor haar te verschijnen debuutalbum ‘Vonk het Leven’.

Haar muziek omschrijft ze zelf als Adèle Bloemendaal meets Joy Division.