De Jeugdkrakercompetitie...

Internet is een enorme bron van informatie. Dat is handig als je iets wilt weten of als je een werkstuk maakt. Maar om internet goed te gebruiken, heb je goede zoekvaardigheden nodig. Door aan het einde van het schooljaar mee te spelen met de Nationale Jeugdkrakercompetitie van de Bibliotheek worden leerlingen uit groep 7 en 8 spelenderwijs  beter in het zoeken op internet.

een leuke afsluiting van het schooljaar

Dit jaar  begint  de online zoekwedstrijd op 21 mei en eindigt op vrijdag 2 juli. In de spelperiode worden wekelijks vijf pittige vragen op de website geplaatst. Het zijn multiplechoicevragen in verhalende vorm. De leerlingen moeten deze vragen binnen tien dagen (op school) oplossen. Het antwoord vinden leerlingen door als team goed te speuren op internet.  Na afloop van iedere ronde geeft de Bibliotheek feedback en lichten ze de oplossing toe. De vragen worden steeds moeilijker en de teams krijgen steeds minder tips en hints. De uiteindelijke finale wordt ‘live’ uitgezonden met de vier teams die de hoogste score hebben. De beste drie spelers kunnen prijzengeld, of een leuke attentie winnen. Teams uit heel Nederland en België doen mee aan de jeugdkrakercompetitie. Je kunt zelf bepalen met hoeveel teams je per klas of school meedoet.

Kraak mee!

Voor wie:  groep 7 en 8 van het primair onderwijs
Kosten: €50,00 per team (incl.BTW)
Start:  21 mei 2021