Alle nieuwe aanwinsten in je inbox

Wist je dat...

• je een e-mail kan ontvangen met de aanwinsten van de bibliotheek,
  • je zelf kan aangeven van welke categorieën of genres je deze e-mail wilt ontvangen,
  • je hiervoor wel lid moet zijn van de bibliotheek,
  • je als leerkracht gratis een plusabonnement krijgt, als je school deelneemt aan de Bibliotheek op school (dBos),
  • je bij je directie en de leesconsulent hierover meer informatie kan krijgen,
  • je als school ook een instellingsabonnement af kan sluiten,
  • je onderaan dit artikel kan lezen wat een ionstellingsabonnement is en wat je er mee kunt,
  • je dit bij elke bemande bibliotheekvestiging kan doen,
  • het aanmelden op de aanwinstenmails heel makkelijk is!

Ik leg je hieronder uit hoe het werkt.

Stap voor stap

Ga naar de website van de bibliotheek www.bibliotheek.rotterdam.nl en log in bij de oranje knop rechtsboven.
Heb je dit nog nooit gedaan, dan lees je hieronder bij Hoe kan ik inloggen? hoe je het doet.

• Als je ingelogd bent, klik je in de oranje balk op Mijn menu.

• In Mijn menu klik aan de linkerkant onder je gebruikersnaam (of Wat heb ik thuis) op
    Berichtvoorkeuren.

• Op de pagina Berichtvoorkeuren klik op het tabblad Aanwinstenmail.
    Er verschijnt een lijst Beschikbare abonnementen met genres en categorieën waar je uit kunt kiezen. Naast boeken vind je er ook luisterboeken, daisy-roms (voor met een visuele handicap of leesbeperking), bladmuziek, dvd’s, games en cd-roms.

• Klik op aanmelden achter de categorie waarvan je een e-mail wilt ontvangen.

En voilà: ongeveer een keer per maand ontvang je de aanwinsten van jouw genres en categorieën in je mailbox. Geen interesse meer in een categorie? Volg dan bovenstaande stappen en klik in de rechterkolom op afmelden. En: vanuit de e-mail kan je de boeken gelijk reserveren. Handig toch!?

Veel lees-, kijk-, luister- en speelplezier!

Vraag en antwoord

Hoe kan ik inloggen?

Om in te loggen in Mijn menu heb je een wachtwoord nodig. Bij je inschrijving heb je een tijdelijk wachtwoord gekregen. Als je deze kwijt bent, kun je een wachtwoord aanvragen via onze website. Volg dan de volgende stappen:

• Ga naar de homepage en klik op 'Wachtwoord vergeten?'.
  • Er verschijnt een nieuw scherm. Vul hier het e-mailadres in dat je hebt gebruikt voor je bibliotheekaccount en klik op 'Opvragen'.
  • Je ontvangt een mail waarmee je een nieuw wachtwoord kunt aanmaken. Hieronder zie je de eisen waar je wachtwoord aan moet voldoen.
  • Het wachtwoord moet bestaan uit een aaneengesloten reeks van 8 of meer tekens.
  • Het wachtwoord moet minimaal de volgende tekens bevatten: 1 hoofdletter, 1 kleine letter, 1 cijfer, 1 teken ! @ $ % ^ * ( ) < > ?.
  • Het wachtwoord mag geen spatie, tab, & of # bevatten.
Wat is een instellingsabonnement?

Voor scholen, educatieve instellingen en bedrijven is er een instellingsabonnement beschikbaar. Je hoeft je maar één keer in te schrijven, daarna wordt het abonnement jaarlijks verlengd. Je kunt een abonnement afsluiten met de voorwaarden van een Plusabonnement.
Een instellingsabonnement kan in de Centrale Bibliotheek of een andere vestiging van Bibliotheek Rotterdam worden afgesloten.
Neem in ieder geval deze documenten mee:

• Legitimatiebewijs;
  • Een ondertekende brief met briefhoofd of stempel van de school of instelling waarin staat dat je gerechtigd bent namens de instelling om een bibliotheekabonnement af te sluiten.

Houd er rekening mee dat je € 56,- moet betalen voor de bibliotheekpas(sen). Je kunt alleen met een kaart betalen.

Meer lezen