Tot en met november 2020 heb je als bibliotheeklid tijdelijk toegang tot een aantal nieuwe verdiepende bronnen. Het gaat om bronnen die toegang geven tot krantenarchieven, politieke archieven, literaire collecties, wetenschappelijke tijdschriften en Nederlandstalige vakbladen.

Vind je het leuk om in oude krantenarchieven te spitten, ben je dol op literatuur en wil je meer weten over de klassiekers of ben je geïnteresseerd in foto’s en verhalen van andere landen en culturen of op zoek naar wetenschappelijke of inhoudelijke achtergrond bij je vak, onderzoek of de actualiteit?  Dan is een van deze databanken misschien wel wat voor jou:

BSL

Deze databank bevat Nederlandstalige medische vakbladen over bijvoorbeeld psychologie en sociale wetenschappen. Ook zijn er naslagwerken over de zorg opgenomen.

Nu naar de website van BSL.

EBSCO

EBSCO geeft toegang tot een schat aan wetenschappelijke tijdschriften en andere publicaties. Alle denkbare vakgebieden, zoals ‘History’ en ‘Science’, maar ook ‘DIY – Hobbies and Crafts’ zijn grotendeels full-text beschikbaar.

Nu naar de website van EBSCO.

GALE

In Gale vind je krantenarchieven van onder andere Financial Times en the Economist en Times. In Gale Reference Complete vind je digitale tijdschriften, publicaties en literatuur.

Nu naar de website van GALE.

ProQuest

Doorzoek vooral Engelstalige databanken met periodieken en kranten, poëzie en literatuur (klassiekers als Yeats en Goethe), maar ook tijdschriftarchieven zoals dat van Harper’s Bazaar.

Nu naar de website van Proquest.

Hoe werkt het?

Om gebruik te maken van deze databanken heb je een 'Mijn Menu-account' nodig. Log in met je pasnummer/emailadres en wachtwoord en veel plezier!