Officiële opening servicepunt Bibliotheek Rotterdam in Pernis op 25 februari

Bibliotheek Rotterdam opent een nieuwe locatie in Pernis in het Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’. Dankzij de samenwerking met DOCK kunnen bezoekers tijdens de openingsuren van het Huis van de Wijk terecht bij het nieuwe servicepunt van Bibliotheek Rotterdam. Na een aantal weken proefdraaien volgt op dinsdag 25 februari de officiële opening.

Het servicepunt is te bezoeken tijdens de openingsuren van het Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’ (maandag t/m vrijdag tussen 9:00 – 17:00 uur). Eén keer in de week – op dinsdag tussen 14:00 en 19:00 uur - is er een bibliotheekmedewerker aanwezig voor het beantwoorden van vragen en inschrijven van nieuwe leden. De overige uren zijn zogenaamde self-service uren: leden kunnen zelf met hun bibliotheekpas boeken lenen of inleveren.

Er is een kleine collectie voor jeugd en volwassenen. Leden kunnen bibliotheekboeken lenen of terugbrengen. Zij kunnen ook boeken of andere materialen (zoals dvd’s of cd’s) reserveren en bij ‘De Bonte Koe’ ophalen. Reserveringen worden gemaakt via de website van Bibliotheek Rotterdam, of met hulp van de bibliotheekmedewerker.

Officiële opening

Op dinsdag 25 februari om 14:00 uur is de officiële opening van het servicepunt in Pernis. Deze middag zijn er diverse activiteiten voor jong en oud. Iedereen is van harte welkom om kennis te maken met de nieuwe locatie van de bibliotheek in Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’, Ring 224.

Aanwezigheidsbeleid

Na het stoppen van de ritten met de bibliobus wilde Bibliotheek Rotterdam graag bereikbaar blijven voor de inwoners van Pernis. Dankzij de samenwerking met het Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’ is er in juli 2019 een tijdelijk servicepunt ingericht. Vanaf heden is dit servicepunt definitief en kent het meer faciliteiten.

Theo Kemperman, directeur van Bibliotheek Rotterdam, vertelt over het aanwezigheidsbeleid van de bibliotheek: “Bibliotheek Rotterdam wil zoveel mogelijk Rotterdammers bereiken. Het aantal locaties in de stad breidde zich de afgelopen jaren weer uit. Dat doen we door met name kleinere vestigingen of servicepunten te kiezen met maatwerkcollecties, en vooral bij partners in huis; door de toezicht van onze partners kunnen wij substantieel meer openingsuren realiseren. Ons nieuwe servicepunt in Pernis in samenwerking met DOCK is hier een goed voorbeeld van.”