Nieuwe app: online Bibliotheek!

Vanaf 8 september kun je gebruik maken van een nieuwe app voor je e-books en luisterboeken: de online Bibliotheek. Deze vervangt de huidige app voor de e-books en LuisterBieb, is een stuk gebruiksvriendelijker én heeft meer mogelijkheden.

Wat zijn de belangrijkste wijzigingen?

• In de nieuwe app vind je zowel e-books als luisterboeken. Je hebt dus maar 1 app nodig om boeken te lezen of te luisteren op je mobiel of tablet.
  • De lees- en luisterervaring van een e-book of luisterboek is verbeterd. Je kunt in de app direct titels vinden, lenen en lezen of luisteren. Je hebt voor het lezen via de app de website onlinebibliotheek.nl niet meer nodig om de e-books te koppelen aan je tablet of mobiel. (Let op: voor het koppelen van e-books aan je e-reader of pc heb je de website wél nog steeds nodig.)

Wat kun je verder in de nieuwe app?

• Verlanglijstjes maken door hartjes uit te delen aan je favoriete boeken;
  • Previews van boeken bekijken en beluisteren;
  • Je leengeschiedenis bijhouden;
  • Inzicht krijgen in je leesstatistieken;
  • Ook kun je tips ter inspiratie en actuele berichten ontvangen in de app.

Hoe stap je over?

Op 8 september is de nieuwe app te downloaden. Alvast uitproberen? Je kunt nu de bétaversie downloaden op je mobiel of tablet: in de Apple App Store (iOS) en Google Play Store (Android).  Let op: je moet je wel opnieuw registreren om gebruik te maken van de nieuwe functies in de app. De oude e-books en Luisterbieb-app blijven nog beschikbaar tot 21 september.

Meer weten?

Voor meer informatie en veelgestelde vragen kun je terecht op de website van de online bibliotheek.