Nieuwe bibliotheek in Nesselande geopend

Op woensdag 15 januari opende de nieuwe locatie van Bibliotheek Rotterdam op feestelijke wijze haar deuren in Nesselande.

Een groepje kinderen uit de buurt bracht de laatste boeken van de oude naar de nieuwe locatie. Theo Kemperman, directeur van Bibliotheek Rotterdam, verrichtte een openingswoord. Daarna was er een aantal activiteiten voor de jeugd en konden de bezoekers kennismaken met de nieuwe locatie.

De bibliotheek verhuisde van het Huis van de Wijk ‘De Kristal’ naar Maltaplein 56; een goed zichtbare locatie midden in het winkelcentrum. Directeur Theo Kemperman: “We zitten op deze nieuwe locatie tussen de mensen, we zijn goed zichtbaar. We kunnen op deze manier veel Rotterdammers bereiken en ze helpen bij het realiseren van hun dromen en ambities. Ze helpen in hun ontwikkeling. Maar de bibliotheek is ook een fijne plek om elkaar te ontmoeten en een praatje te maken.”

De nieuwe vestiging van de bibliotheek heeft een focus op jeugd(collectie). Er is ook een collectie romans voor volwassenen. Alle leden kunnen kosteloos uit de gehele collectie van Bibliotheek Rotterdam (ruim 500.000 titels) boeken, films en muziek reserveren. Reserveringen kunnen in Nesselande worden opgehaald en weer ingeleverd.

Ruime openingstijden en huiskamersfeer

Eén van de veranderingen ten opzichte van de vorige locatie zijn de ruime openingstijden. Cora König, Teammanager bij Bibliotheek Rotterdam, vertelt: “Op de nieuwe locatie zijn vier dagen per week medewerkers aanwezig voor vragen of hulp. Op de andere tijdstippen gelden er zogenaamde ‘self-service uren’. Op deze tijdstippen kunnen leden met hun bibliotheekpas naar binnen. Wat erg fijn is, is dat we voortaan ook op zaterdag open zijn.”
De nieuwe locatie heeft een huiskamersfeer. Cora vertelt verder: “Met de nieuwe inrichting willen we ervoor zorgen dat onze bezoekers zich op hun gemak voelen. Dat we een fijne omgeving creëren om een boek of krant te lezen, maar ook om te studeren of werken.”

Bekijk op onze locatiepagina Nesselande de openingstijden.

Opening nieuwe locatie in Nesselande