Mondkapje verplicht in de bibliotheek

Om de verspreiding van het coronavirus tegen te gaan, is vanaf 1 december het dragen van een mondkapje in publieke ruimtes verplicht. De mondkapjesplicht geldt voor iedereen van 13 jaar en ouder. Wie de regel niet naleeft, riskeert een boete van 95 euro.

Voor een bezoek aan Bibliotheek Rotterdam was een mondkapje al even verplicht. Een bezoek aan de bibliotheek blijft alleen mogelijk met een mondkapje dat de neus en mond volledig bedekt. Een spatscherm (faceshield) bedekt de neus en mond niet volledig, en mag daarom niet worden gebruikt als alternatief voor een mondkapje. Hetzelfde geldt voor bijvoorbeeld een sjaal of bandana.

Neem je langere tijd plaats achter een tafel om te lezen, studeren of werken? Dan mag je je mondkapje afdoen. Sta je op van je studie-/werkplek? Draag dan weer je mondkapje