Housewarming Centrale Bibliotheek

De Centrale Bibliotheek heeft de afgelopen maanden de begane grond en de eerste verdieping in nieuwe stijl heringericht om een aantal nieuwe huisgenoten plaats te bieden. Huisgenoten die stuk voor stuk kunnen bijdragen aan wat onze gebruikers van ons verwachten. Daar zijn we ontzettend blij mee!

Om de nieuwe huisgenoten officieel te verwelkomen vindt op dinsdag 21 januari in het bijzijn van Wethouder van Onderwijs, Cultuur en Toerisme Said Kasmi, een housewarming plaats.
Samen met de nieuwe partners biedt Bibliotheek Rotterdam alle Rotterdammers van jong tot oud nóg meer mogelijkheden om bewuster, kritischer en actiever deel te nemen aan de steeds veranderende samenleving. Programma’s voor persoonlijke ontwikkeling, online producten, een brede programmering en ondersteuning van het educatieve, maatschappelijke en culturele aanbod van de stad staan hierbij centraal.

Nieuw op de begane grond vind je de ontvangstbalie, boekhandel Donner, Starbucks en de Bieb to Go. Ook ‘oude bekenden’ als Rotterdampas, Muziekweb en Bistrobar Binnenrotte vind je op de begane grond. Op de eerste etage is de Jongerenvloer vernieuwd met een podium, een loungehoek, de Maakplaats en veel plekken om te studeren of werken. In het vernieuwde Leercentrum kun je naast vragen over taal ook terecht met vragen over digitale zaken, zoals de digitale overheid. Het Centrum voor Jeugd en Gezin vind je op de tweede etage.

Met al deze partners vieren we op 21 januari feestelijk de nieuwe en bestaande samenwerkingen. Ook bezoekers zijn van harte uitgenodigd op de feestelijke de housewarming.