Het Vliegende Tapijt gaat van start!

Het Vliegende Tapijt – een project van Bibliotheek Rotterdam en theaternetwerkorganisatie Women Connected – gaat van start! Afgelopen dinsdag vond in de hal van de Centrale Bibliotheek de eerste in een serie textielworkshops plaats. In verschillende vestigingen van de bibliotheek komen het komende jaar Rotterdamse vrouwen samen om te spinnen, vilten, haken, borduren of breien en ondertussen te luisteren naar elkaars verhalen.

Het Vliegende Tapijt

Door tijdens de textielworkshops verhalen uit te wisselen en vast te leggen bouwen zij samen aan Het Vliegende Tapijt. De workshops resulteren uiteindelijk in een groot textielkunstwerk waarin de verhalen en textielwerken van alle deelnemers samenkomen. Het kunstwerk wordt eind 2023 tentoongesteld in de hal van de Centrale Bibliotheek.

Ook meedoen?

Het Vliegend Tapijt gaat op reis langs zeven van onze vestigingen. Wil je meedoen? Kijk op deze pagina voor een overzicht van data en locaties.

Over Women Connected

Van een leven achter de coulissen, naar een glansrol op het podium. Women Connected maakt betekenisvolle theatrale voorstellingen door de ogen van de vele vrouwen in een multiculturele stad als Rotterdam. Women Connected heeft een artistiek doel met een sociale werkwijze. Cultureel divers én inclusief.

Women Connected is het grootste podiumkunsten netwerk voor vrouwen in Rotterdam. Afkomstig van over de hele wereld. In Rotterdam zijn zijn met elkaar verbonden, delen hun verhalen en treden op in het theater om andere vrouwen te inspireren en motiveren. De voorstellingen van Women Connected gaan over leven, liefde, angsten en verlangens. Uniek én universeel.

Kijk voor meer informatie op de website van Women Connected.