Maatregelen Bibliotheektheater

Om de gezondheid van bezoekers, medewerkers en artiesten te waarborgen, vragen we je om rekening te houden met de volgende zaken wanneer je het bibliotheektheater bezoekt.

Vóór je bezoek

• Volg de huisregels van de bibliotheek en blijf thuis bij klachten als neusverkoudheid, loopneus, niezen, keelpijn, lichte hoest, verhoging (vanaf 38 graden) of als iemand in jouw huishouden koorts heeft.

• Heb je klachten en al een kaartje gekocht? Je kunt je kaartje of reservering voor aanvang van het programma kosteloos annuleren door een bericht te sturen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..

• In de bibliotheek is het dragen van een mondkapje verplicht vanaf 13 jaar. Dit geldt ook voor voorstellingen in het Bibliotheektheater. Neem daarom zelf een mondkapje mee.

• Koop je kaartje alleen online via de website. Ook als het om een gratis voorstelling gaat, reserveer je online een kaartje voor de voorstelling.

• Bij jeugdtheatervoorstellingen koop je aparte volwassenen- en kinderkaartjes (tot en met 12 jaar). De zaalindeling wordt gemaakt aan de hand van het aantal aanmeldingen, waarbij de 1,5 meter afstand tussen volwassenen gewaarborgd blijft. Kinderen tot en met 17 jaar mogen wel naast elkaar zitten.

• Bij auteursbezoeken, lezingen en debatten geldt een maximum van 4 kaartjes per boeking, die uit hetzelfde huishouden moeten bestaan.

• De zaal gaat 30 minuten voor aanvang open, om iedereen naar de juiste zitplaats te begeleiden. Alleen de buiteningang van het Bibliotheektheater aan de Hoogstraat is toegankelijk.

• Bezoek het toilet vóórdat het evenement begint. Dit is tijdens het programma niet handig in verband met de 1,5-metermaatregel.

• Bezoekers uit hetzelfde huishouden mogen naast elkaar zitten.

• In verband met eventueel bron- en contactonderzoek kun je je telefoonnummer invoeren bij het kopen van kaartje. Dit is niet verplicht.

Tijdens je bezoek

• In de bibliotheek is het dragen van mondkapjes verplicht vanaf 13 jaar. Ook tijdens de voorstellingen in het Bibliotheektheater. Neem daarom je eigen mondkapje mee.

• Houd 1,5 meter afstand van medewerkers en andere bezoekers. Dit geldt voor iedereen, ook als je uit één huishouden komt.

• Bij binnenkomst word je door een medewerker begeleid naar de juiste zitplaats. Het is niet mogelijk om van plaats te wisselen.

• Medewerkers geven extra instructies over de maatregelen, zowel voor de veiligheid van medewerkers als bezoekers. Wees geduldig en lief naar elkaar.

• Desinfecteer je handen bij binnenkomst en thuis na de voorstelling. Er is desinfectiegel aanwezig.

• De garderobe is dicht; neem je jas en tas mee naar het theater.

• De bar in de foyer is niet geopend, tenzij anders vermeld in de aankondiging.

• Het is niet mogelijk om voor aanvang of na afloop van een evenement in de foyer te verblijven. Je wordt verzocht direct na het programma de bibliotheek te verlaten, tenzij anders vermeld in de aankondiging.

• Na het theaterprogramma kunnen de bezoekers op de achterste rijen als eerste de zaal verlaten. Als laatste zijn de bezoekers op de voorste rijen aan de beurt.

• Het Bibliotheektheater, de toiletten en de omliggende ruimtes worden voor iedere voorstelling extra schoongemaakt.