Bibliotheek Rotterdam neemt de VoorleesExpress onder haar vleugels

De VoorleesExpress, bekend om haar inzet in het tegengaan van laaggeletterdheid bij jonge kinderen, sluit naadloos aan bij de missie van Bibliotheek Rotterdam om lezen en leren te bevorderen en de cyclus van laaggeletterheid te doorbreken.

Met de integratie van dit waardevolle project binnen de bibliotheek, beoogt Bibliotheek Rotterdam de krachten te bundelen en een nog grotere doelgroep te bereiken.

De integratie van de VoorleesExpress binnen de bibliotheek belooft een nieuwe dimensie van ondersteuning en mogelijkheden voor gezinnen die te maken hebben die moeite hebben met taal. Door de krachten te bundelen, streven beide organisaties ernaar een omgeving te creëren waarin lezen en leren centraal staan, en waarin elk kind de mogelijkheid krijgt om zijn of haar volledige potentieel te ontdekken en te benutten.

Over de VoorleesExpress

De VoorleesExpress is een landelijk project dat zich inzet om de taalontwikkeling van jonge kinderen te stimuleren en laaggeletterdheid te bestrijden. Vrijwilligers komen bij gezinnen thuis en bieden prentenboeken in alle talen, taalspelletjes en voorleesmomenten aan. Ouders en kinderen worden op deze manier ondersteund en ontdekken hoe leuk het is om met taal bezig te zijn en wat het voor hen kan betekenen. Dit alles met als doel (taal)achterstanden te verkleinen en de cyclus van laaggeletterheid te doorbreken.

Meer weten over de VoorleesExpress? Bekijk de locatiepagina voor Rotterdam en hou de kanalen van Bibliotheek Rotterdam in de gaten voor het laatste nieuws over dit onderwerp.