Automatisch verlengen voor Plusabonnees

Automatisch verlengenMet een Plusabonnement kun je geleende boeken tot zes keer verlengen als de leentermijn voorbij is. We hebben goed nieuws: vanaf 1 november gebeurt dat automatisch!

Wie lid wil worden van Bibliotheek Rotterdam heeft de keuze uit drie abonnementen: het Startabonnement, het Basisabonnement en het Plusabonnement; een totaalabonnement waarmee je lang leent en veel boeken tegelijkertijd kunt lenen.

Hoe werkt automatisch verlengen?

Voor Plusabonnees verlengen we de boeken per 1 november automatisch. Als de leentermijn van een boek of ander materiaal is verlopen, zijn er twee mogelijkheden:

1. Heeft iemand anders het boek gereserveerd of heb je het boek al zes keer verlengd? Dan moet het ingeleverd worden. Ook als je een boete open hebt staan moet je het materiaal inleveren.
2. Is het boek niet gereserveerd, nog geen zes keer verlengd en staat er geen boete op je pas? Dan verlengen wij de leentermijn automatisch met zes weken. Je krijgt hiervan een e-mail met de nieuwe inleverdatum.

LET OP: materialen waarvoor leengeld betaald moet worden, cd’s bijvoorbeeld, verlengen we niet automatisch.

Zélf verlengen kan ook nog steeds, via Mijn menu of de uitleenautomaat in de bibliotheek.

Ben je nog geen Plusabonnee en ben je nieuwsgierig naar alle voordelen van het Plusabonnement? Vergelijk de abonnementen.