• Boekenweek 2020: Rebellen en dwarsdenkers

Servicepunt Bibliotheek Rotterdam in Pernis officieel geopend

Dinsdagmiddag 25 februari was de officiële opening van de nieuwe locatie van Bibliotheek Rotterdam in Pernis. In het Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’ kwamen vele geïnteresseerden en omwonenden langs om het nieuwe servicepunt te bekijken. Dankzij de samenwerking met DOCK kunnen bezoekers tijdens de openingsuren van het Huis van de Wijk terecht bij het nieuwe servicepunt van Bibliotheek Rotterdam.

Theo Kemperman, directeur van Bibliotheek Rotterdam, benadrukte in zijn openingswoord het belang van dit servicepunt in Pernis: “Bibliotheek Rotterdam wil zoveel mogelijk Rotterdammers bereiken. Daarom zijn we steeds vaker met partners in de stad op zoek naar samenwerkingen. Dankzij de samenwerking met DOCK zijn wij tijdens de openingsuren van het Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’ geopend voor iedereen.”

Na het openingswoord was er een goochelshow voor de aanwezige kinderen. Ook konden er koeien van papier-maché beschilderd worden.

Openingstijden

Het servicepunt is te bezoeken tijdens de openingsuren van het Huis van de Wijk ‘De Bonte Koe’ (maandag t/m vrijdag tussen 9:00 - 17:00 uur). Eén keer in de week - op dinsdag tussen 14:00 en 19:00 uur - is er een bibliotheekmedewerker aanwezig voor het beantwoorden van vragen en inschrijven van nieuwe leden. De overige uren zijn zogenaamde self-service uren: leden kunnen zelf met hun bibliotheekpas boeken lenen of inleveren.

Er staan meerdere kasten met een kleine collectie voor jeugd en volwassenen. Leden kunnen bibliotheekboeken lenen of terugbrengen. Zij kunnen ook boeken of andere materialen (zoals dvd’s of cd’s) reserveren uit de hele collectie van Bibliotheek Rotterdam (ruim 500.000 titels) en bij ‘De Bonte Koe’ ophalen. Reserveringen worden gemaakt via de website van Bibliotheek Rotterdam, of met hulp van de bibliotheekmedewerker.