Bibliotheek Rotterdam verwelkomt 2,5 miljoenste bezoeker van dit jaar

bezoekerBibliotheek Rotterdam ontving vandaag de 2,5 miljoenste bezoeker van dit jaar. De 27-jarige Belinda en haar 7-jarige dochter Isabella uit Rotterdam zijn de gelukkigen. Zij werden vanmiddag uitgebreid in het zonnetje gezet in de hal van de Centrale Bibliotheek.

De nietsvermoedende moeder en dochter werden door medewerkers en directeur in de Centrale hal feestelijk onthaald als 2,5 miljoenste bezoekers van Bibliotheek Rotterdam. Directeur Theo Kemperman had naast een mooie bos bloemen een extra verrassing: een tas van de bibliotheek met daarin een e-reader om voortaan ook digitaal boeken te kunnen lezen.

Blij verrast

'Ik ben blij verrast,' vertelt de gelukkige. ‘We komen hier heel vaak!'
Directeur Theo Kemperman is trots op deze mijlpaal: 'We zijn ontzettend blij dat we nu begin december al het aantal bezoekers van vorig jaar overtreffen. Dit onderstreept maar weer het belang van de bibliotheek voor de Rotterdamse samenleving.‘

Stijgende lijn

Bibliotheek Rotterdam heeft met haar 20 locaties een groeiend aantal bibliotheekbezoeken. Vorig jaar eindigde de teller bij Bibliotheek Rotterdam nog op ruim 2,4 miljoen bezoekers. Nu, begin december 2019, zijn we dit aantal al voorbij. Als deze trend zich voortzet, verwachten we een stijging van ruim 10% ten opzichte van vorig jaar. Het aantal uitleningen en het aantal leden blijft naar verwachting stabiel.