Voor (onderwijs) professionals

Bibliotheek Rotterdam biedt allerlei programma's voor leerlingen, maar óók voor onderwijsprofessionals. Wil jij blijven groeien in je vak, nieuwe lesmethoden verkennen, of je team versterken? Bekijk dan ons aanbod en neem contact met ons op om te ontdekken hoe we jou en je school hierbij kunnen ondersteunen.

hand opsteken tijdens presentatie

Inspiratiebijeenkomst: boek meer succes met lezen

Op school/bibliotheek | 45 tot 90 minuten | vanaf €195,-

Een interactieve presentatie over leesonderwijs en geletterdheid op maat. Hoe is de stand van zaken nu? En welke ontwikkelingen zijn er op het gebied van leesonderwijs? Een inspirerende invulling voor een studiedag of congres!

Geschikt voor (onderwijs)professionals in het vo en mbo.

Meer info →

Teamuitje: maak kennis met het cultureel erfgoed van de bieb

Centrale Bibliotheek | prijs op aanvraag

Maak kennis met het cultureel erfgoed van de bibliotheek! Ontdek de Erasmus Experience en krijg een rondleiding van onze conservator. Ook maken jullie kennis met het programma Beeldkraken van Atlas van Stolk.

En vergaderruimte en catering zijn optioneel bij te boeken.

Levendige Boekgesprekken met 'Vertel Eens'

Op locatie en in de bibliotheek | €195 | 90 minuten

In deze workshop vertelt een leesconsulent jullie  alles over de beginselen van de ‘vertel eens’ aanpak ontwikkeld door Aidan Chambers, zodat je deze later zelf kunt toepassen in jouw klas.

Minimaal 6, maximaal 15 deelnemers.

Ons aanbod