Expo: Zilver Goud

Van 28 maart 2024 13:00 tot 06 mei 2024 13:00

Senioren ondersteunen de stad! Wat zou Rotterdam zijn zonder het vrijwilligerswerk van talloze senioren? Wat als ouderen geen mantelzorg zouden verlenen? Hoeveel organisaties wankelen of vallen om zonder oudere vrijwilligers?

In deze tentoonstelling willen we een kleine dwarsdoorsnede laten zien van werkzaamheden door 65- plussers. Niet afgeschreven, niet achter de geraniums, niet opzijgeschoven, maar actief zolang de gezondheid het toelaat.

Er moet meer oog komen voor de maatschappelijke bijdragen van talloze ouderen. Te vaak ligt de focus op de zorg door lichamelijke beperkingen. Maar de mensen in deze expositie laten zien wat er allemaal nog kan nadat je de pensioengerechtigde leeftijd bent gepasseerd.

In een tiental interviews vertellen mensen hun verhaal in woord en beeld over hun vrijwilligerswerk. Met deze tentoonstelling wil initiatiefnemer Erica Daams, een positieve beeldvorming rond ouderen creëren. Samen met de gemeente, de bibliotheek, en leden van de ANBO PCOB heeft zij dit project weten te realiseren.

• Locatie: 1ste verdieping, Centrale Bibliotheek
  • Toegang: gratis, tijdens openingstijden