Expo: Rotterdam Architectuurprijs

Van 08 april 2024 13:00 tot 29 april 2024 17:00

Welk bouwwerk vind jij de belangrijkste aanwinst voor Rotterdam? Van 8 t/m 29 april kan iedereen een stem uitbrengen voor de publieksprijs van de Rotterdam Architectuurprijs (RAP) in de hal van de bibliotheek. De tien geselecteerde projecten kun je bekijken in de tentoonstelling.

In de tentoonstelling in de hal van de Centrale Bibliotheek maak je kennis met de tien kanshebbers. Met foto's, informatie en video's kun je op je gemak bekijken welk project het meest aanspreekt. Daarna kun je heel makkelijk je stem uitbrengen via het stemloket.

Stemloket

Vink je favoriete project aan op het stemformulier, vul de stemmotivatie in en dien je stem in! Het project met de meeste stemmen wint de RAP-publieksprijs. Ook is er een prijs voor de beste stemmotivatie en worden de meest aansprekende inzenders uitgenodigd om de prijsuitreiking op bij te wonen.

De RAP tentoonstelling en het stemloket zijn tijdens openingstijden van de Centrale Bibliotheek te bezoeken. Buiten deze openingstijden kun je natuurlijk ook gewoon altijd je stem online uitbrengen via de website van de Rotterdam Architectuurprijs. Vanaf 18 maart kan je al stemmen!

Over de Rotterdam Architectuurprijs

Ieder jaar brengt de Rotterdam Architectuurprijs de beste nieuwe projecten in de stad voor het voetlicht. Jaarlijks worden de beste projecten bekroond met de RAP-juryprijs en de RAP-publieksprijs, bestemd voor de winnende teams van opdrachtgever, ontwerper en bouwer. De uitreiking van de Rotterdam Architectuurprijs vindt plaats tijdens de Rotterdam Architectuur Maand in juni. De Rotterdam Architectuurprijs is een initiatief van de gemeente Rotterdam, georganiseerd door AIR– Architectuur Instituut Rotterdam. De tentoonstelling en het stemloket is in samenwerking met de Centrale Bibliotheek Rotterdam.

Bibliotheekcollege Rotterdam Architectuurprijs 2024

Waarom heeft Rotterdam een architectuurprijs en waarom is dit belangrijk voor de stad? Op 14 juni wordt de Rotterdam Architectuurprijs 2024 uitgereikt. De organisatoren en juryvoorzitter van de Rotterdam Architectuurprijs 2024 nemen je tijdens een nieuwe editie van het bibliotheekcollege mee in de opvallende recente ontwikkelingen van de stad en het toekomstbeeld van Rotterdam. Ook komen de inzendingen en de juryselectie van de Rotterdam Architectuurprijs 2024 aan bod. Na afloop is er de mogelijkheid om vragen te stellen en kun je in de bibliotheek zelf nog je stem uitbrengen voor de publieksprijs. Welk bouwwerk verdient dit jaar de Rotterdam Architectuurprijs?

De sprekers worden medio maart bekend gemaakt.

Data: 8 t/m 29 april

Locatie: hal Centrale Bibliotheek