Tentoonstelling van de fotografie en poëzie serie: Gezichten van Turkije van Daniela Montoya Jerez

Van 28 maart 2024 19:00 tot 07 mei 2024 20:30

De gezichten van Turkije is een serie straatportretten geïnspireerd op de schoonheid van de inwoners van Turkije en hun alledaagse bezigheden. Bij elke foto staat een gedicht dat de gevoelens of verhalen van de gefotografeerde mensen weergeeft. In de tentoonstelling onderzoekt Daniela thema's als geloof, relaties, hoop en levensdoelen. Alle gedichten zijn in het Nederlands en in het Engels te lezen.

Over Daniela Montoya Jerez

Daniela Montoya Jerez, een Colombiaanse die al vijf jaar in Nederland woont, heeft onlangs haar poëtische horizon verbreed van het Spaans naar het Engels en Nederlands. Haar gedichten weerspiegelen haar diepe verbondenheid met het leven, verhalen en woorden. De gedichten onderzoeken de nuances van identiteit en emotionele dualiteit in haar leven tussen Colombia en Nederland. Daniela heeft haar Nederlandstalige poëzie op verschillende podia ten gehore gebracht, daarmee maakt ze haar opwachting in de Nederlandse poëziescène is. Dit is het eerste project waarin ze fotografie en poëzie combineert.

Opening foto-expositie is op donderdag 28-03-2024 om 19:00 uur

• Locatie: Centrale Bibliotheek, Jongerenvloer