Zes stadsgedichten van stadsdichter Dean Bowen verfilmd

Tussen de zinnen in is een poëtische dramareeks van zes films die worden gemaakt op basis van stadsgedichten van stadsdichter Dean Bowen. De eerste film, over het bombardement op Rotterdam, is getiteld 14/05 Altijd een soort vooruit.

Stadsdichter Dean Bowen wil in zijn periode als stadsdichter (2019/2020) veel met beeld en geluid werken. Door zijn woorden naar beeld te vertalen hoopt hij zijn gedichten bij een breder publiek onder de aandacht te brengen.

Altijd een soort vooruit
De eerste film, getiteld 14/05 Altijd een soort vooruit, is gemaakt bij het stadsgedicht dat Dean schreef voor de herdenking van het bombardement op Rotterdam op 14 mei 1940. We herdenken een geschiedenis die veel inwoners van Rotterdam niet hebben meegemaakt. De film laat zien en voelen hoe het zou zijn als er vandaag de dag een bom zou vallen in Rotterdam. Hiermee hoopt Dean het verleden naar het heden te trekken.

Film bekijken
Alle films zijn te bekijken via het YouTube- en tv-kanaal van OPEN Rotterdam. De eerste film komt op 14 mei a.s. uit en is die dag op diverse plekken in de stad te zien, waaronder in Bibliotheek Rotterdam en de Laurenskerk. De première op groot doek is tijdens het Rotterdams Open Doek Filmfestival op 26 mei in LantarenVenster.

Meer informatie
De zesdelige filmreeks Tussen de zinnen in wordt gemaakt door Rauwkost Collective. Alle gedichten en projecten van de stadsdichter zijn te vinden op stadsdichter010.nl en op Instagram via stadsdichter010. Het stadsdichterschap wordt gecoördineerd door Bibliotheek Rotterdam.