Webshop de Bibliotheek op school - Rotterdam

Bestelt jouw school boeken in de webshop of maakt jouw school gebruik van SchoolWise? Op deze pagina vind je alle praktische informatie.

Tip! Zet de link naar de webshop op de website van school. Zo kunnen leerlingen makkelijk zelf bij de link en kunnen ze ook thuis (samen met hun ouders) lekker in de webshop rondneuzen.

Link naar de webshop

De link: https://school.bibliotheek.rotterdam.nl/cgi-bin/bx.pl?vestnr=1201&var=dbos

Vul in het gearceerde gedeelte de viercijferige code van jouw school in. Of neem via de bovenstaande link een kijkje in de testomgeving.

Handleiding boeken bestellen

Klik hier voor de handleiding bestellen in de webshop. In deze handleiding wordt stap voor stap uitgelegd hoe leerlingen boeken in de webshop kunnen bestellen.

Template nieuwe leerlingen

Voor het aanmelden van nieuwe leerlingen vul je deze template in. Daarna moet deze (door de AVG-contactpersoon van je school of instelling) worden geüpload in SchoolWise/de webshop.

Nieuwe wachtwoorden maken

Je kan via het docentenmenu per groep/combigroep schoolWise-wachtwoorden aanmaken voor alle leerlingen en leerkrachten, die nog géén wachtwoord hebben. Volg de Instructie SchoolWise - Wachtwoorden leerlingen en leerkrachten om wachtwoorden aan te maken.

Contactformulier Warehouse

Heb je een vraag over de levering van jouw boeken of is er iets mis gegaan met jouw levering? Gebruik dan het online contactformulier Warehouse.

Veelgestelde vragen

Kijk hier voor veelgestelde vragen over de webcollectie en SchoolWise.

Instructie webshop voor docenten

Uitleg webshop voor leerlingen