Meedoen met De Kinderjury 2023,
maar niet genoeg boeken?

Doe je als school of klas mee met De Kinderjury, maar is het lastig om geschikte boeken te verzamelen? Kinderen die lid zijn van de bibliotheek kunnen in de online Bibliotheek e-books lenen en lezen. Gebruik de tiplijst die vanaf 8 februari 2023 op de website van De Kinderjury staat.

De Kinderjury is de belangrijkste publieksprijs voor kinderboeken. Het begint met de Leesweken: alle kinderen van 6 t/m 12 jaar lezen gedurende tien weken, onder andere boeken uit de Tiplijst. Na de Leesweken is er een Stemweek, de kinderen stemmen op hun favoriete boek. Het boek met de meeste stemmen wint 'de Kinderjury'. Tijdens de Stemweken in 2022 stemden maar ruim 50.000 kinderen op hun favoriete boek.

Dit jaar begint De Kinderjury op 8 februari. Op deze datum staat de tiplijst op de website van De Kinderjury en kan het lezen beginnen. De kinderen kunnen boeken lenen in de bibliotheek, maar ook in de online Bibliotheek

Kinderjury-boeken zoeken, vinden en lenen

Doorloop de stappen om een e-book te lenen op het smartbord samen met je leerlingen.
Ga naar de online Bibliotheek en kies in de oranje balk voor Jeugd.

Om als Lid bij de Bibliotheek Rotterdam te kunnen worden ingeschreven dient men zich te kunnen legitimeren met een geldig legitimatiebewijs. Geldig zijn: een Nederlands paspoort of identiteitsbewijs, een Nederlands rijbewijs of een geldige verblijfsvergunning.

Totdat het Lid de leeftijd bereikt dat hij zelf wettelijk aansprakelijk is, is het ondertekenen van het inschrijfformulier door één van de ouders of wettige vertegenwoordigers noodzakelijk. Deze aanvaardt hierdoor de uit het Lidmaatschap van het kind voortvloeiende aansprakelijkheid.

Meer lezen