Ik heb de toekomst van Rotterdam!

Van 23 mei 2024 17:30 tot 23 mei 2024 21:00

Jij hebt de toekomst van Rotterdam!

Ben je tussen de 13 en 23 jaar? Dan willen wij graag jouw stem horen! Stichting Lokaal, YOUNG010, Quardin en de bibliotheek Rotterdam organiseren op 23 mei 2024 in de Centrale Bibliotheek (Blaak) de dialoogbijeenkomst 'Ik heb de toekomst van Rotterdam'.

We willen graag in gesprek met jou en andere jongeren om te ontdekken wat de beste route is om jongeren (beter) te betrekken bij het beleid van onze stad. Jongeren zijn de sleutel tot een levendige en bloeiende gemeenschap, maar hoe kunnen we er het beste voor zorgen dat jullie stemmen gehoord worden in de besluitvorming van de mensen die besluiten nemen? Daarom stellen we tijdens deze dialoogbijeenkomsten de belangrijke vragen rechtstreeks aan jongeren: Hoe kunnen we jou als jongere beter en inhoudelijker betrekken bij het gemeentelijk beleid? Hoe kan de gemeente jou daarvoor bereiken en wat heb jij nodig van de gemeente? We willen echt begrijpen wat er nodig is om jongeren actief te betrekken bij de beslissingen die onze stad vormgeven.

De input die we verzamelen tijdens deze bijeenkomst zal resulteren in een mooi en begrijpelijk eindproduct, gepresenteerd in de vorm van infographics en een advies gericht aan de Gemeente Rotterdam door Young010.

Donderdag 23 mei 2024
Vanaf 17:30 uur tot 21:00 uur
Centrale bibliotheek Rotterdam
Hoogstraat 110